Rosenkrans väver man "wow så fint"

Då var man på sin blogg igen..

Kan börja att säga att jag har börjat väva på mitt och älsklings överkast i Rosenkrans med åtta trampor blir skit snyggt inte så svårt som jag trodde det skulle vara..

Ska vissa bilder här idag så ska ni få se.

rosenkrans

Det ska blir tre ränder en i turkos, en lime grön och svart och så ska jag sy ihop det med linnetyg sen så är mycket efter jobb sen.
 
rosenkrans

Jag har börjat med den turkosa och jag har vävt lite mer 1 meter men hela denna ska bli 7 meter innan jag är klar hihi tar ett tag men jobbar på som tusan.

Så nu har jag börjat med mitt eget arbete japanskt broderi:)
Jag har köpt ett nybörjare/paket.
 
Ska bli intressant att se hur det ska bli om man klara det.
Ska sätta mina första stygn nästa vecka spännande:)


Jo så har jag tänkt hoppa av engelska får inget betyg och inget för att gå kursen och jag hinner inte klar den sa fröken idag och när nästa första terminen är slut dålig stil.

Hon tyckte jag skulle gå i A i stället men jag har redan gjort den kursen tänker inte göra om den.

Så har bestämt att hoppa av och lägga all energi på min textilkurs.

Så tycker det är dumt att lägga energi på något man inte får bevis att man har gått på..

SÅ dumt tycker jag men men skolan är ju knäpp så nu ska jag bara bryr mig om textilen.

Annars idag har man tagit det lungt packat lite tills imorn man ska hem:) 

Jag ska julpynta och städa inför julen hemma.
Ska bli kul att städa bland sina saker och inte andras.

jag brydde mig inte om att städa på internatet förra veckan är så trött att diska efter andra vuxna människor.

Hemma är det kul att städa där vet man i alla fall vem som har använd sakerna.

Imorn när man kommer hem är inte älskling hemma han är kvar där uppe där världens bästa hockey finns.

Men min två busar är hemma dom blir säkert glad av min ankomst hem hihi:)

Snart är det december så underbart med lov tre veckor kvar typ..

Men ekonomin är inte den bästa som sagt får inga pengar i decmeber får dubbelt i januari vad det nu ska vara bra för.
 
Så har 2000kr som man ska leva på tills vecka 2 i januari.

Så min pappa får betala internat hyran i december.

SÅ man får spara massor så man klara sig för blir väl en ny sommar utan pengar om man inte hittar jobb för alfakassa tar väl ett tag innan man kan fixa sånt.

Men Annars har det varit en rätt tråkig och deppig vecka har ont i ryggen hela tiden det gör mig deppig vet inte varför jag har det om det är sängen eller att jag inte trivs på internatet.

Det fina är att min älskling har skickat massa fina sms det gör mycket gladare:)
Saknar han massor men snart lov då träffas man.
Lite nyfiken vad han har fått av sin morfar:) ska bli interssant se:)

Själv har man massa kläder man fan inga byxor knappt:)

Jag har börjat simma känns nästan som man har gått ner i vikt på det för brösten verkar mindre eller är det jag som har blivit helt konstig och känner saker som inte stämmer. 

Men nu ska man kanske sluta med detta blogg inlägg ryggen värker som tusan men imorn får man sova i en underbar skön säng hemma..

Ha en bra kväll mina läsare:)

Mvh Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0